Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

19 maart 2024 13:03

Ik heb en Porsche 911 cabrio van 1985 met een handbediende cabriokap. Is het mogelijk om van een donor Porsche 911 de elektrische kap over te zetten naar mijn Porsche 911? Als dat kan waar moet ik dan op letten?

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

19 maart 2024 15:00

Ik kan je geen antwoord geven, maar ik zou wel heel goed nadenken of ik dit wel zou willen.
Niet echt storingsvrij die elektrisch bediende cabriokappen.

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

19 maart 2024 16:12

Advies niet doen. ik had een 964 cabrio en dat gene waar ik het veruit meeste geld in 13 jaar heb uitgeven was de elektrische kap.

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

19 maart 2024 16:22

Werkt ideaal de elektrische kap van een 964.
En absoluut storingsvrij ,maar ik heb ook nog maar 17 jaar ervaring met 964's met elektrische aandrijving.

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

19 maart 2024 18:58

Meningen zijn dus verdeeld :) geen probleem. De stof van mijn cabrio is eigenlijk wel aan vervanging toe, zit een klein gaatje in en aan de achterkant boven het kunststof raam krult de stof op wat ik erg lelijk vind. Nu heb ik iemand gevonden die een elektrische cabriokap heeft liggen van een 964, de stof is nieuw en zonder die krul, vandaar mijn interesse om de mijne om te bouwen naar elektrisch.
Weet iemand of iemand dit wel eens gedaan heeft?
Vragen die dan bij mij opkomen zijn:
- Zijn de ophangpunten al voorzien voor een elektrische kap of moeten er ophangpunten nog gemaakt worden (Lassen?)?
- Ik neem aan dat er wel een soort computertje aan moet hangen (klopt dat?), waar moet deze bevestigd worden?
- Hoe zit het met de bekabeling?
- Waar zit de schakelaar normaal gesproken om hem open en dicht te doen?

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

19 maart 2024 19:33

Een 964 kap gaat niet passen op een sc .
Ik weet dat omdat ik een sc kap hier heb liggen en die op mijn 964 wilde plaatsen.
Het past net niet.
Vooral net achter de bestuurder/passagiersvaart,en de onderkant bij de achterruit.

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

19 maart 2024 19:43

Een elektrisch cabriodak is (redelijk) probleemloos. En als er al een probleem(pje) mee is, is dat niet altijd de schuld van het systeem maar regelmatig juist van degene die het dak bediende. Of het dak (onkundig) probeerde te repareren. En dan beginnen de echte problemen en hoge kosten om onnodige schade weer te herstellen. Ik heb veel 3.2, 964 en 993 daken gerepareerd. En meestal kwam ik daarbij ook slechte oude reparaties uit het verleden tegen die eerst hersteld moesten worden.

@ EugeneW: Ik zou een elektrisch dak vergeten om de redenen die jij aandroeg. Laat je dak mooi bekleden. Cabriopartner bijvoorbeeld. Dan heb je het goedkoper voor elkaar dan ombouw naar elektrisch en daarna geen kans op storingen.
En die krul krijg je ook als je een 964 dak altijd open laat staan! Een cabriodak moet alleen open als je er mee rijdt, niet bij opslag in de garage.

.

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

20 maart 2024 12:16

Ik zou me er ook niet al te druk over maken, hoort bij een klassieker toch een beetje handwerk ... en een kreukeltje? ... met het kapje open zoals het hoort, zie je er niets van. :mrgreen:

Een 964 kap automatisch? Uh, hooguit semi automatisch dan toch!! :drive:

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

20 maart 2024 12:24

Mmmmmm zo gezegd, ik begin er weer zin in te krijgen, geloof ik, met die oldtimer cabrio praatjes en het zonnetje buiten ... :drive:

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

20 maart 2024 13:20

EugeneW schreef: en aan de achterkant boven het kunststof raam krult de stof op wat ik erg lelijk vind.

Wat mij ooit door Rovako is verteld is (bij mijn 964) eerst dak ontgrendelen (spanning van het dak af), achterruit open ritsen en plat leggen, dak open doen, afdekhoes erover heen. En niet nodeloos open laten staan. Dan blijft het het langste goed.

Ik heb ooit mijn dak opengegooid bij vrieskou ("open als het kan, dicht als het moet") en toen scheurde het plastic achterruitje. Daarna laten vervangen en nooit meer zo gedaan. Ik vond open ritsen altijd te veel werk, maar door de achterruit niet open te ritsen kreeg je wel een lelijke vouw in het kunststof. En het barstte dus toen het koud was en ik het dak opende. :idea:

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

20 maart 2024 13:40

mijn 964 elektrische kap drama staat nog wel ergens op het forum.

Zuid Frankrijk; auto staat de gehele dag te bakken in de zon; ik probeer de elektrische kap te bedienen en de kabels raken 'out of sync'. Best wel krachtig die electromotor want de lijst van verbogen en afgebroken onderdelen was indrukwekkend.

was daarna nog wel als handmatige kap te bedienen; uiteindelijk laten repareren door Rennsport en was niet goedkoop.....

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

20 maart 2024 13:53

mvv schreef:mijn 964 elektrische kap drama staat nog wel ergens op het forum.

Zeker :wink:

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

20 maart 2024 14:13

Ik rij ook graag open op een koude zonnige winterdag, het is dan wel zaak die kap zeer rustig te openen want onder het stof van de kap zit een “rubber” laag om de boel waterdicht te maken en dat materiaal wordt niet graag gebruuskeerd geplooid als het koud is.

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

20 maart 2024 16:04

2.2VTEC schreef:wordt niet graag gebruuskeerd geplooid

Belgisch? Ik hou ervan :wink:

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

20 maart 2024 19:56

Jullie hebben mij overtuigd :cheers: niet doen dus, hoge kosten en je kan er veel problemen mee krijgen :arrow: wat er niet opzit kan niet kapot, dus ik laat hem zo! Bedankt voor jullie inbreng :drive:

Re: Cabriokap Porsche 911 3.2 van 1985 elektrisch maken

05 apr 2024 10:48

Ik rits in ieder geval altijd mijn achterruit los voordat ik de kap van mijn 3.2 open. Dat voorkomt (als ik goed redeneer) de krul in de kap boven de achterruit. Verder duw ik - als de kap half open staat - de stof een beetje netjes tussen de stangen aan de zijkanten van de kap. Dat voorkomt dat het daar erg strak in de kreuk komt te staan.

Al met al heb ik daar dan ook het nodige "handwerk" aan, mijn kap is wel elektrisch maar biedt mij in dit geheel weinig meerwaarde.

Overigens nooit problemen gehad met de e-kap, behoudens haperende relais in de control unit voor de elektrische aansturing van de diverse motoren.

Goeie keuze om het lekker zo te laten.
Plaats een reactie