Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Eindstuk 981 uitlaat poetsen

05 dec 2023 12:53

Hallo beste forumleden, graag had ik jullie mening geweten over hoe ik het eindstuk van de uitlaat opnieuw chroom kan krijgen? Volgens mij is dit ook altijd chroom geweest en plots zwart gekleurd. Of bestaan er ook originele eindstukken in zwart?

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 14:03

Het is voor je 981 vermoed ik?

In tequipment voor de 981 zie ik zo snel geen zwarte eindstukken. Het wordt flink poetsen met het juiste middel denk ik!

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 14:51

Gevaarlijke vraag dit. Goed om eerst echt 100% zeker te weten wat het origineel was voordat je start met iets. Dan is een advies ook pas zinvol.

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 18:16

Porsche RKN schreef:Volgens mij is dit ook altijd chroom geweest en plots zwart gekleurd.


Van de een op andere dag zal deze niet geheel zwart kleuren …..

Inderdaad even goed bekijken of deze origineel chrome was … als dat zo is - zijn er wel poets middelen om ‘m weer glanzend te krijgen.

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 18:58

Plaats er een foto van, maakt advies geven wat makkelijker. Is alles zwart? Ook aan de buitenkant? Want een zwarte binnenkant is niet zo vreemd.

Carnewal verkoopt ook "zwarte" eindstukken: https://www.carnewal.com/products/981/p ... l-pipe-GT4

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 19:02

De eindpijpen op mijn 981 is zwart af fabriek :idea:

Zou je eindpijpen geen zwart maar chroom zijn kan je ze eerst met zeer fijne staalwol (0000) en WD40 schoonmaken. Daarna kan je ze met een polijstpasta op poetsen. Ik gebruik zelf al 30 jaar Autosol

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 19:26

Foto wellicht?

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 21:33

Hartelijk dank aan iedereen, want dit is zeer waardevolle informatie.
- het gaat hier inderdaad om mijn 981;
- ik wou reeds een foto plaatsen, maar zie niet direct hoe ik dat moet doen.

Ik hoor het wel.

Groetjes aan iedereen

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 22:48

Even snel kopie uit recente uitleg. In het kort zijn er 2 manieren foto's te plaatsen:

1. Je plaatst foto's in "Jouw eigen album" hier op het forum. Iedere foto krijgt een uniek 5 cijferig nummer (getal achter het hekje #). Dit nummer plaats je tussen album-tags (gebruik daarvoor de album-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:

Code:
12345 78910

2. Je plaatst foto's op een openbare site zoals imgbb. Iedere foto heeft een unieke url (het adres vanaf https.... t/m ...jpg). Dit adres plaats je per foto tussen IMG-tags (gebruik daarvoor de IMG-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:

Code:
Afbeelding Afbeelding

Let bij het plaatsen van foto's erop dat je achter elkaar zet met hooguit een spatie ertussen en niet iedere foto op een nieuwe regel. We houden hier niet van lange berichten waarbij je veel moet scrollen :wink: Succes!
Laatst bijgewerkt door Arnoud69 op 05 dec 2023 22:52, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 22:51

pfff dikkkk



Afbeelding



your in the army now :mrgreen:

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 22:52

OK, dit ging dus niet goed, ik had het tekstblok willen kopiëren.

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 22:54

Geen idee hoe #Outletvalve dit deed maar hier kan je het lezen.

https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=57730&p=1434906&hilit=Foto+plaatsen#p1434906

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 23:15

Bedankt voor de uitleg. Maar ik ben daar niet zo goed in. Ik heb de foto’s intussen gemaakt en ze staan op mijn iPhone.
Nu moet ik ze nog online krijgen…
En toch wil ik ze online zetten zodat jullie het materiaal kunnen beoordelen.

Re: Eindstuk uitlaat poetsen

05 dec 2023 23:55

Hier uploaden is heel makkelijk en dan de link kopiëren.

https://postimages.org/

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

06 dec 2023 13:23

Misschien heb je wat aan deze video. Het is van belang eerst zeker te weten of het chroom is of niet en dan een chroom-poetsmiddel (bij chroom) of metaalpoetsmiddel (niet bij chroom) te gebruiken.

https://www.youtube.com/watch?v=k9iPhGuBAsU

Zit er over te denken om de mijne opnieuw te laten verchromen bij de plaatselijke chroomboer indien een chroompolish niet werkt.

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

06 dec 2023 13:56

Ik had destijds hetzelfde bij de 981; chroompoets hielp niet; kachelruitjesreiniger ook niet; zelfs thinner hielp niet :bang: .
Uiteindelijk schoon gekregen met scotchbrite en olie.

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

06 dec 2023 14:31

Spastblast schreef:Zit er over te denken om de mijne opnieuw te laten verchromen bij de plaatselijke chroomboer indien een chroompolish niet werkt.


Die van mij irriteren me ook al een tijdje, dus daar moet ik ook eens mee aan de slag. Maar zijn de sierstukken van de 997.1 Carrera S niet standaard van gepolijst RVS, of heb jij niet meer de standaard eindstukken?

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

06 dec 2023 17:48

Ik dacht standaard chroom, maar je laat me twijfelen...

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

07 dec 2023 11:48

Als het goed is komen mijn fotootjes er snel aan en krijg ik ook beeld bij mijn vraag ;-)

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

07 dec 2023 14:20

997 S heeft verschillende nummers voor hetzelfde type eindstukken in PET (als ik het mij goed herinner).

Gokje dat ze er dus verchroomd en in RVS zijn ….

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

07 dec 2023 16:34

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

11 dec 2023 22:21

Spastblast schreef:Ik dacht standaard chroom, maar je laat me twijfelen...


Om hier nog even op terug te komen: ik weet ondertussen zeker dat het bij bij mij RVS is. Ik heb nu even met een huis- tuin en keuken RVS poetsmiddeltje gepoetst. Half uurtje werk volgens de methode uit jouw filmpje. Ik kijk na de winter nog wel of het beter kan met een reiniger die ook echt bedoeld is voor uitlaatsierstukken. Iemand nog goede ervaringen met een merk / middel? Bestel ik die.

Afbeelding

Ps. niet op de rest van de auto letten; het is winter en er wordt volop mee gereden (als het droog is met de kap open 8) )
Laatst bijgewerkt door Stiruam op 11 dec 2023 22:26, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

11 dec 2023 22:23

Porsche RKN schreef:Als het goed is komen mijn fotootjes er snel aan en krijg ik ook beeld bij mijn vraag ;-)


Op basis van de fotootjes kun je bijna niet herkennen wat er onder het vuil zit. Ik denk dat je een veel beter beeld krijgt wat er onder zit als je ze eerst eens even met een sopje met een goede autoshampoo afsopt.

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

12 dec 2023 10:30

Stiruam schreef:
Spastblast schreef:Ik dacht standaard chroom, maar je laat me twijfelen...


Iemand nog goede ervaringen met een merk / middel? Bestel ik die.



Als het inderdaad RVS is, dan is het genoemde Autosol wel een bekende goede metaalpolish.

Re: Eindstuk 981 uitlaat poetsen

12 dec 2023 12:12

Je kunt er natuurlijk ook gewoon even mee langs een poetsbedrijf. Die weten je (als ze verstand van zaken hebben) zo te vertellen wat er mogelijk is.
Plaats een reactie