Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

09 feb 2023 10:53

Goede instelling. Rijden! Ik heb in het eerste jaar bijna 7,5k km gereden, maar moet nog wel eens een meerdaagse buitenlandse trip doen. Dat is er helaas nog niet van gekomen.

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

31 okt 2023 13:10

Tijd om dit weer even bij te werken.

- In februari zijn de 993 RS motorsteunen van Carnewal gemonteerd. In één woord geweldig. Weg is dat gevoel van een dansend motorblok achterin, als je bijvoorbeeld vlot een rotonde af komt of een richel in een lange doordraaier tegenkomt.
- De oliewissel (naar Motul deze keer) zag er weer goed uit en er is een magnetische carterplug in gekomen.
- De bumper is eraf geweest om de radiatoren en condensors goed te reinigen.
- De piggyback ECU en bijbehorende schakelaar zijn verwijderd, zodat dit allemaal weer OEM is. Het voegde m.i. weinig toe en ik zag het als een potentiële bron van problemen. Voorkomen beter dan genezen.
- Kunststof exterieurdelen in de Gyeon Trim gezet. Top spul en ziet er nog steeds goed uit.
- Koplampen gepolijst met een set van Autoglym. Enorme verbetering. Moet er nog wel Gyeon Trim op smeren voor UV bescherming, want dat zat niet in de kit.
- Eindelijk de Bilstein B16 Damptronic set laten monteren, die ik met 15k km van een forumlid heb overgenomen. Is gemonteerd samen met nieuwe topmounts voor en drop links voor en achter. Ongeveer 15mm verlaagd t.o.v. PASM hoogte. Bevalt tot nu toe goed. Stuurt lekker scherp in. Geen issues met drempels. Op asfalt is het m.i. voldoende comfortabel, m.n. op andere ondergronden is verschil goed te merken. Op termijn wil ik het combineren met de DSC controller, voor wat de ultieme combinatie tussen rij-dynamiek en comfort schijnt te zijn.
- Laser uitlijning gedaan en de auto laten uitwegen.

Het blijft een leuke hobby om, naast het rijden, te zoeken naar verbeterpuntjes en die aan te pakken! :D

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

31 okt 2023 15:53

je zakgeld weer uitgegeven :P

Onderstel zal ook bij mij een keer gebeuren. Eigenlijk zie ik elk jaar wel iets dat we dan maar weer aanpakken.
Ik doe het zelf niet allemaal meteen in 1 x en pak ieder jaar weer een item die vervangen zal worden.

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

31 okt 2023 20:16

Mooi lijstje !!! :cheers:

Ik kan er ook echt genoegen in scheppen zo'n auto helemaal naar de zin te maken. :thumleft:

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

31 okt 2023 21:52

Dus 993 motorsteunen passen in een 997?

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

01 nov 2023 10:37

Ja, het is leuk om telkens wat verbeterpuntjes te zoeken, zowel optisch als technisch. Binnenkort maar even mijn lijstje updaten van wat er nog 'moet' gebeuren, wat eigenlijk allemaal luxe-problemen zijn :)

De OEM motorsteunen van de 993 RS passen inderdaad, mits je bijpassende hardware gebruikt (boutjes en moertjes). Carnewal verkoopt dit als set: https://www.carnewal.com/products/997/p ... or-996-997

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

01 nov 2023 20:09

anton964 schreef:Dus 993 motorsteunen passen in een 997?


Hoi Anton,

Als je 997 nog de originele (eerste) motorsteunen heeft, kijk eens naar het Porsche onderdeelnummer dat er op staat :wink:

Gr.
Dick

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

01 nov 2023 23:37

Dat ga ik doen dick

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

02 nov 2023 10:49

Spoiler: dat nummer begint ook met 993 8)

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

02 nov 2023 11:52

Is toch ook niet een heel ingewikkeld klusje om die te vervangen?

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

02 nov 2023 13:59

Nummer van de steunen is 997.375.049

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

03 nov 2023 20:48

Ok, bij toch 997 nummer erin.
Ik heb nu al meerdere keren gezien dat er steunen in zaten/zitten met een 993 nummer.
Ze zien er ook verrassend hetzelfde uit :-)

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

04 nov 2023 1:02

Same same but different:-)

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

05 nov 2023 15:53

Mijn oude hadden idd een 993 nummer.

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

05 nov 2023 18:08

Misschien de eerste van 2008?
Het nummer is verde wel het zelfde.
Alleen staat er 997 ipv 993 zie ik nu

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

12 nov 2023 22:33

Ik zag ook motorsteunen van RSS heeft daar iemand ervaring mee?

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

05 maart 2024 15:46

Tijd voor een kleine update!

In februari was het tijd voor de kleine beurt. Er is daarbij weer Motul X-cess gen2 in gegaan, want dat beviel goed. Ook is de remvloeistof vervangen, zijn er LED kentekenplaat lampjes (VW) in gekomen en zijn de gasdempers van de voorklep vervangen. Uit de verdere inspectie kwamen geen bijzonderheden naar voren. :cheers:

Heb nog wel een rijtje ideeën, maar geen idee of en wanneer dit werkelijk aan bod komt :lol:
- DSC controller
- Koplampsproeier kapjes in carrosseriekleur laten spuiten
- Middenconsole met leer laten bekleden
- Deurhendels opnieuw laten spuiten
- Evt. RVS instaplijsten
- Magsafe met Brodit combineren
- PCCM+?

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

05 maart 2024 18:58

Die DSC controller interesseert mij ook wel maar vind eigenlijk weinig reviews en ervaringen in de EU.

Op rennlist wel veel maar kan mij nou niet direct overtuigen.

Re: Vervolg van een Porsche 997 avontuur: tips/suggesties we

06 maart 2024 11:19

Denk dat dat komt door het bizarre prijsverschil tussen EU en USA. De ervaringen op Rennlist vind ik overigens juist wel zéér overtuigend. En zeker nu met de Bilstein B16 eronder kan het de scherpe kantjes er een beetje afhalen voor als je comfortabel wil cruisen.
Plaats een reactie