Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

911sc met extra peper

26 dec 2021 16:18

Hallo!

Na jaren eerder passief op het forum te lezen toch maar eens tijd make om een topic te starten.
Na mijn 912 verkocht te hebben staat er al een tijdje een 911 in de garage. Wat een verschil tussen die 2: het slanke, lichte uiterlijk van de 65er 912 tegen de turbolook 911 met puur 80s uiterlijk.

Afbeelding

Alvorens de 911 op de weg te krijgen moest hij eerst eens en check-up krijgen. Jammer genoeg bleek de plotse witte rook toch geen condens te zijn... lees: motorrevisie incoming!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen motor helemaal klaar en wagen gekeurd en klaar voor jaren plezier. Resultaat: 265pk op de rollen :drive:
Momenteel zit in een echt 80s pak: dikke banden, DP spoiler, wit leder,...

Afbeelding

Afbeelding

Plannen zijn er nog genoeg, maar nu eerst genieten!

Re: 911sc met extra peper

26 dec 2021 23:36

Schitterend! Motor ziet er zelfs compleet nieuw uit! Nooit overwogen hem naar een turbo om te bouwen, zo dat al überhaupt kan, heb er geen verstand van..
Maar een prachtige auto, mooi recht doend aan die tijd. Succes en veilig rijplezier ermee.

Gr. Leo

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 0:01

RECARO stoelen zo te zien?
Je 912 geeft mij n btje de Miami vice vibe.Erg gaaf.

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 10:12

De 911 dan toch zeker? Mooi 80s icoon! Met wit leer ook nog: Sonny en Rico, kom er maar in :cheesy:

Idd eerst genieten en dan evt gewoon zo laten. Mooi man

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 10:32

chelsea schreef:RECARO stoelen zo te zien?
Je 912 geeft mij n btje de Miami vice vibe.Erg gaaf.

Klopt helemaal, recaro sportstoelen.
De 911 is meer Miami vice dan de 912 naar mijn idee :)

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 10:35

LKPS schreef:Schitterend! Motor ziet er zelfs compleet nieuw uit! Nooit overwogen hem naar een turbo om te bouwen, zo dat al überhaupt kan, heb er geen verstand van..
Maar een prachtige auto, mooi recht doend aan die tijd. Succes en veilig rijplezier ermee.

Gr. Leo


Een turbo erop kan allemaal in theorie, al was het nu al prijzig genoeg haha. Zit nu een KMS motormanagment, andere nokkenas, groter gasklep,... op. Het zal ook zonder turbo wel een lach op men gezicht brengen;)

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 13:05

horn schreef:De 911 dan toch zeker? Mooi 80s icoon! Met wit leer ook nog: Sonny en Rico, kom er maar in :cheesy:

Idd eerst genieten en dan evt gewoon zo laten. Mooi man

Ja bedoelde de 911

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 14:23

Stoere 911 hoor :thumleft:
Dacht alleen dat onze zuiderburen niet zo makkelijk zijn met andere motoren dan die erin horen :?:
Aan het inlaatspruitstuk dacht ik een 3.2 Carrera te zien :oops:

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 17:05

Twee werelden inderdaad. Persoonlijk zou ik voor die 912 tekenen, maar kan me levendig voorstellen dat je voor de rijervaring van de SC hebt gekozen; hele dikke auto.

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 18:33

molen934 schreef:Stoere 911 hoor :thumleft:
Dacht alleen dat onze zuiderburen niet zo makkelijk zijn met andere motoren dan die erin horen :?:
Aan het inlaatspruitstuk dacht ik een 3.2 Carrera te zien :oops:

Klopt helemaal Molen934, is een 3.2 die er in ligt.
Nu nog wat opgekieteld.

Re: 911sc met extra peper

27 dec 2021 18:37

Binko schreef:Twee werelden inderdaad. Persoonlijk zou ik voor die 912 tekenen, maar kan me levendig voorstellen dat je voor de rijervaring van de SC hebt gekozen; hele dikke auto.

Het rijden in de 912 was een andere manier van rijden ja, op een of andere manier meer relaxed.
Plannen met de 911 zijn eigenlijk om de spoilers voor & achter eraf te halen om een wat subtielere lijn te krijgen & dan een mooie set velgen er onder.
De 15" BBS'en zullen plaats moeten maken voor iets van zelfde fabrikant maar dan in 17". Waarschijnlijk 9 & 11x17".

Re: 911sc met extra peper

30 dec 2021 20:14

Hier eentje van eens een velg te passen:

Afbeelding

Afbeelding

Re: 911sc met extra peper

30 dec 2021 20:54

Gaaf, mooi project zo :cheers:

Re: 911sc met extra peper

31 dec 2021 18:10

Doet me een beetje aan mijn Cleaned tijdperk denken. :mrgreen: BBS Le Mans?

Re: 911sc met extra peper

01 jan 2022 10:25

Ziet er goed uit,vergeet je de banden niet (:

Re: 911sc met extra peper

01 jan 2022 22:37

december schreef:Doet me een beetje aan mijn Cleaned tijdperk denken. :mrgreen: BBS Le Mans?


Dat is lang geleden! Het zijn geen Le Mans, op de foto zijn de centers magnesium E26 centers maar het zullen uiteindelijk BBS E50 centers worden.

Re: 911sc met extra peper

01 jan 2022 22:38

porschenot schreef:Ziet er goed uit,vergeet je de banden niet (:


Zeker niet;) Maar eerst juiste velgmaat weten alvorens de juiste bandenmaat te kunnen kopen.

Re: 911sc met extra peper

05 jan 2023 12:43

Alweer een jaar en wat kilometers verder ... hoewel dat laatste er in feite veel te weinig zijn!
Ik zie dat alle foto's ook verdwenen zijn, moet ik eens bekijken of ik ze nog kan terugvinden.

Momenteel opzoek achter een aantal stukken om de look van m'n wagen wat te veranderen:
- motorklep zonder spoiler
- originele rubberen voorspoiler van 930 om huidige DP Motorsport exemplaar te vervangen

Heb je iets liggen... hoor ik het graag!

Re: 911sc met extra peper

07 jan 2023 19:04

Mooie wagen! Lijkt me heel gaaf om deze weer zoveel als mogelijk de oude looks te geven!
Maarre 265 pk's, dat is heel wat. Wat dat betreft hoeft er geen turbo op, want die van mij (930 turbo) heeft 269 pk op de rollerbank (wel met een versleten turbo dan :wink: )

Re: 911sc met extra peper

10 jan 2023 11:38

Mooie wagen! Wat heb je zoal aan de motor laten doen om er 265pk uit te persen? Ik zie een actieve bobine / wasted spark configuratie maar een ander motormanagement systeem zal niet het enige zijn?

Re: 911sc met extra peper

20 maart 2023 12:30

BoeleBraaksma schreef:Mooie wagen! Wat heb je zoal aan de motor laten doen om er 265pk uit te persen? Ik zie een actieve bobine / wasted spark configuratie maar een ander motormanagement systeem zal niet het enige zijn?


Moet ik al diep nadenken.
Volgens mij Grotere gasklep, andere nokkenas, bewerkte koppen, uitlaat & KMS systeem.

Rijdt lekker :drive:

Re: 911sc met extra peper

04 okt 2023 14:40

Ondertussen nog wat kleine dingen aan de wagen gedaan.
Een hele tijd geleden in UK een stel originele sportstoelen gekocht in UK (preBrexit) & deze via een kennis uiteindelijk heelhuids hier gekregen. Deze staan er nu in maar moeten nog samen met de rest van het interieur aangepakt worden. Wat het interieur juist zal worden blijft nog een open vraag... keuzestress!

Ook op velgenvlak blijven de opties open liggen. Naast een set 17" BBS e50 ben ik ook bezig aan een setje 18" BBS e28.
In mijn viesie kan je nooit genoeg setjes velgen hebben... Af & toe eens kunnen wisselen kan nooit kwaad!

Verder zijn er nog wat zaken waar ik naar op zoek ben dus moest iemand dit hebben liggen, hoor ik het graag!
- rubberen voorspoiler 911 Turbo (930)
- motorkap zonder spoiler, of eventueel 964 motorklep

Momenteel zitten er ook achterlichten in met rode pinkers - wil graag naar EU versie met oranje knipperlichten.
Welke leverancier raden jullie hier voor aan?

Straks probeer ik nog wat foto's op te laden!

Re: 911sc met extra peper

04 okt 2023 15:53

Ultravox schreef:
Momenteel zitten er ook achterlichten in met rode pinkers - wil graag naar EU versie met oranje knipperlichten.
Welke leverancier raden jullie hier voor aan?


Probeer Erwin eens...
Waar je naast onderdelen ook voor heel veel technisch inzicht terecht kunt ;)

Re: 911sc met extra peper

04 okt 2023 20:45

Bij deze de beloofde foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats een reactie