Stiruam schreef:(...) Hoeveel uur heb je nu naar schatting in de belijning van alleen dit onderdeel zitten?
Ik denk dat de meeste tijd is gaan zitten in de voorbereiding; het uitzoeken van hoe het bij het origineel gedaan was, hoe de recentelijke restauratie van R6 gedaan is, en dan beslissen & opmeten.
Ik denk dat dat in totaal een uur of 20 is, zeg ongeveer 3 dagen.
Het maskeren van het donkerblauwe deel heeft me een hele dag gekost, waarna Jason het verder heeft ingepakt en gespoten -> da's een hele werkdag voor hem.
Vervolgens bij her verwijderen van de maskering en tape trek je ongetwijfeld weer stukjes verf eraf, die moeten bijgewerkt -> halve dag.
Maskeren van de lichtblauwe linen kostte me een hele dag, spuiten en bijwerken van plekjes was een halve dag.
Het nu doen van de rode lijn is makkelijker aangezien de belijning er al is, maar dat is ws ook een halve dag spuitwerk, dan de "MARTINI PORSCHE" tekst gaat een dag of 3 zijn in totaal.
dus: iets van 7 volle werkdagen voor mij en 3,5 dagen voor Jason.
Het is voor mij ideaal om zo de kosten wat te drukken, maar ook om zelf betrokken te blijven bij de bouw. Maar omdat 'Chequered Flag Restorations' zo'n 60km van mij vandaan zit en ik dus hele dagen vrij moet nemen om aan de auto te kunnen werken, is de voortgang dus vrij traag.
We wisten dat de ducktail een van de lastigste onderdelen zou zijn, maar ik denk dat de deuren (ieder) zeker zo veel tijd hebben gekost, aangezien we links en rechts hetzelfde wilden hebben. Je gaat kleine verschillen welliswaar niet direct zien, maar de radia (radiussen?) van de bochten moeten kloppen.
Ik heb met opzet nooit doorgerekend hoe veel deze 'paintjob' heeft gkost / gaat kosten, maar als zelfs Jason zegt dat ie nog nooit zo'n complex projekt heeft gedaan, (en hij heeft award-winning 356 speedsters, een echte RSR en ST & de Zasada London-Sydney marathon auto gedaan), dan weet je het wel