Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

oliedruk sensor 964 demonteren

13 dec 2023 17:41

beste collega forumleden,
ik wil de oliedruksensor van mijn 964 demonteren en vervangen door een nieuw exemplaar (is vermoedelijk kapot, lampje dashboard blijft branden, voldoende olie en olie drukmeter lijken ok). Mijn vragen:
1. Hoe kan ik de oliedruk sensor los schroeven. In technische informatie lees ik met en dopsleutel. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk, omdat de vorm van de bovenkant nauwelijks relief heeft. Indien dit wel met een dopsleutel moet met welke maat dan?
2. Als het aan de onderzijde van de sensor moet worden losgemaakt, daar past in principe een steeksleutel. Maar dan met een gewone steekleutel, en zo ja met welke maat sleutel.?

Gaarne tips en trics, eventueel een videofilmpje. Dank voor het nemen van jullie moeite om te antwoorden.

Re: oliedruk sensor 964 demonteren

14 dec 2023 0:07

pee schreef:Gaarne tips en trics, eventueel een videofilmpje. Dank voor het nemen van jullie moeite om te antwoorden.


Graag gedaan, maar een filmpje ervan maken ging mij te ver. Aan deze foto heb je wel genoeg. Rechts boven aan zie je een afgezaagde steeksleutel 24 met daarop een dop gelast. Kun je zo zelf maken. Of je vraagt waar je de gever besteld of je hem even mag lenen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Erwin op 14 dec 2023 0:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: oliedruk sensor 964 demonteren

14 dec 2023 0:10

installed the new oil pressure sender op Rennlist.com

Re: oliedruk sensor 964 demonteren

14 dec 2023 10:40

Erwin schreef:Afbeelding


Heerlijke foto :thumleft:

Re: oliedruk sensor 964 demonteren

14 dec 2023 14:23

Ja :thumleft: , zolang je zelf de rekening niet hoeft te betalen :mrgreen:

Re: oliedruk sensor 964 demonteren

14 dec 2023 15:52

Een dergelijke revisie staat bij mij voor 2024 op de planning!

Op dergelijke foto's zie je waaraan je je geld goed hebt besteed :wink:

Re: oliedruk sensor 964 demonteren

14 dec 2023 17:34

Controleer eerst de bekabeling op de sensor (drukpotje)

Je kan ook gewoon het dekseltje waar de sensor zelf inzit los halen met 2 boutjes, dan moet je geen sleutel en dop opofferen...

Re: oliedruk sensor 964 demonteren

14 dec 2023 18:22

Tuurlijk kun je ook het dekseltje demonteren door 2 moertjes (!) los te draaien om de sensor met een gewone steeksleutel los te draaien.*
Ik kies liever de manier met het speciale stukje gereedschap. Goedkoper voor de klant en niet zo risicovol.




*= Je kunt ook van Groningen over de Afsluitdijk naar Maastricht rijden.

Plaats een reactie