Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Even voorstellen

21 okt 2022 14:08

Mooie wagen en leuk dat je er PSE op laat zetten. Hoe bevalt de PDK je t.o.v. de handbak?

Re: Even voorstellen

21 okt 2022 15:26

Bevalt goed. In de sportstand schakelt hij snel genoeg, en in de normale stand lekker cruisen. Ik persoonlijk mis de handbak met deze PDK zeker niet, al is het gevoel met een handbak wel meer. Meestal rij ik als een drol en vind ik cruisen al heerlijk, maar als je een keer het gas open trekt is de PDK ruim voldoende om je een permagrin te geven. Met een druk op de sportknop en een ruk aan de PDK hendel staat het onderstel strak, is de gasrespons giftiger en schakelt de bak sneller en harder, ik vind het geniaal. Het stuur met de flippers is wel een must voor de beleving.

Re: Even voorstellen

21 okt 2022 15:42

Voor de PSE optie zou ik eerst even kijken naar Carnewal’s oplossing. Goedkoper, staat wel altijd aan dus ook wanneer je het juist wil horen (ergens tussen 30 en 50km p/u) en vooral, het Carnewal geluid is dieper en meer roffelend. Allemaal persoonlijk, maar ik wilde het even meegeven..

Re: Even voorstellen

21 okt 2022 15:45

Dank. Ook overwogen, maar ik wilde graag een schakelbare uitlaat, en ook het liefst origineel.

Re: Even voorstellen

21 okt 2022 23:06

Prachtige auto Jaap, goed gedaan! Mooi ook dat sportstuur. En veel plezier gewenst, dat wordt zeker genieten..

Re: Even voorstellen

05 jan 2023 22:23

En de PSE zit eronder. Ik had een rammel uit de rechter demper, dus goed excuus voor de aanschaf. Duurde wel een paar weken voordat hij geleverd wordt, maar ach, het is toch winter. Wat een upgrade! precies goed, dat geluid. Nu klinkt ie zoals een Porsche hoort te klinken, maar gelukkig niet te hard. Heel blij mee.

Re: Even voorstellen

14 jan 2023 15:14

Ik vind een lichte interieurkleur prachtig!

Re: Even voorstellen

11 feb 2023 0:34

Ik ook! :D

Vandaag de auto weer opgehaald bij de Waalgarage. Hij was daar weer heen omdat het starten steeds langer duurde. Er waren foutmeldingen die op de hoge druk brandstofpomp wezen. Toch wel een kwaaltje van de 997.2, alhoewel je dit niet vaak hoort of terugziet in aankoopadviezen. Netjes onder garantie vervangen. Rijdt nu ook beter: hangt beter aan het gas en lijkt wat vinniger.

Overigens is mijn ingeruilde 997.1 weer verkocht. Er was een nieuw PCM systeem ingebouwd, zo'n nieuwe met Apple CarPlay enzo, ziet er echt fantastisch uit. Martijn vertelde dat sinds deze uitkwam in januari hij er al 10 heeft gemonteerd.

Re: Even voorstellen

11 feb 2023 16:10

Super mooi zeg, een plaatje, snap t dat je heel blij bent met deze aankoop... :D

Het leer is ook weer in topstaat, vind t zelf ook altijd erg mooi om het weer in de matte kleur terug te krijgen. (Interieur kan soms zo verpest zijn met alle middeltjes die zijn gebruikt dat t glimt als n keutel in de maneschijn :mrgreen: ... )
En t standaard geluidje is idd niet erg opwindend, zal nu vast n stuk beter zijn. :thumleft:
Veel rijplezier ermee... Want daar zijn ze tenslotte voor gemaakt :drive:

Re: Even voorstellen

11 feb 2023 22:57

Mooie auto, gefeliciteerd en veel plezier ervan :drive: :thumleft:

Re: Even voorstellen

12 feb 2023 10:38

Van handgeschakeld naar .... een veel betere kleur-combi, dan dat beige kamelenleer :thumleft:

Re: Even voorstellen

03 mei 2024 11:44

Tijd voor een update. Ik heb een tijdje geleden adaptieve sportstoelen op de kop getikt in Duitsland via Ebay. Er zat een scheur in een van de hoofdsteunen, maar ze waren verder in een supermooie conditie. Ze lagen in Stuttgart, waar ik toch langs kwam op mijn weg terug van een congres in Davos, dus langs gereden en meegenomen. Vervolgens bij Bentons in Zwolle ingeleverd met het idee het leer van de gescheurde hoofdsteun te laten vervangen. Toen hoorde ik dat ze ook het originele Porsche wapen in de hoofdsteun kunnen stansen, dus besloten van beide stoelen de hoofdsteun te laten vervangen inclusief het wapen. Prachtig! Ik hou van dat soort details. Vervolgens de stoelen weer helemaal mooi gemaakt, de plastic achterkant laten spuiten in de originele kleur en gemonteerd. Was best een prijzige aangelegenheid, maar ik ben er superblij mee. Nu is de auto echt "vol".

Tevens afgelopen woensdag de auto naar de Waalgarage gebracht voor een beurt. Geen gekke dingen, en complimenten voor de uitzonderlijke staat. Kunnen we er weer even tegen! Het is toch wel een superfijne auto. De perfecte rode Cayman ben ik nog niet tegen gekomen, en ook geen 997.2 met beige interieur. Na een proefrit in een 718 Cayman 2.0 vermoedt ik dat ik spijt ga krijgen als ik deze inruil. De 3.8 6 cilinder boxermotor met 385 pk is toch wel heel erg veel fijner. Dus zou het een 718 Cayman GTS 4.0 moeten worden, maar die is ruim boven budget. Of een 981 Cayman GTS, maar die zitten ook wel rond de 75k, soms 80. Ik blijf voorlopig heerlijk in deze rijden.

Re: Even voorstellen

03 mei 2024 15:25

Klinkt als een goed plan. Heb je nog foto's van de hoofdsteunen evt.?

Re: Even voorstellen

03 mei 2024 15:50

82954 82953

Re: Even voorstellen

03 mei 2024 17:35

Mooi hoor 8)

Re: Even voorstellen

04 mei 2024 10:02

Thanks :-)

Re: Even voorstellen

06 mei 2024 11:15

Mooi zeg! Die wapens in de hoofdsteunen kunnen ook op mijn wensenlijstje ... :wink:

Re: Even voorstellen

06 mei 2024 12:22

Mooi hoor!

Misschien een beetje een (te) kritische vraag, maar zie je nu niet dat het ander leer is? Of hebben ze exact dezelfde soort/kwaliteit gebruikt met dezelfde kleur en structuur?

Re: Even voorstellen

06 mei 2024 14:19

Het is exact hetzelfde leer als er op de stoelen zit, origineel Porsche. Echter wel nieuw, en het leer wat al op de stoelen zat is maximaal 20 jaar oud, alhoewel je dat niet zou zeggen gezien de staat. Dus ja, je ziet dat het iets nieuwer is als je je er heel erg op focust, maar het verschil is dermate klein dat het zelfs voor mij makkelijk te accepteren is. Als je het niet weet dan ga je het niet zien.

Re: Even voorstellen

07 mei 2024 12:20

Stoelen zien er puik uit 8) :thumleft:
Plaats een reactie