Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Stelen - hoe dan ?

20 sep 2023 14:50

Ik vraag me wel eens af of er forummers zijn die weten HOE de Porsches doorgaans worden meegenomen ?

Trekt men de auto op een aanhanger, zijn het auto's zonder alarm / startonderbreker of worden die eenvoudig buiten werking gesteld en rijdt men met de auto weg ?

Re: Stelen - hoe dan ?

20 sep 2023 17:15

Dat verschilt … maar alarm, track/trace of lo~jack maakt niks uit.

Als je de media volgt lees je vaak, dat als er 1tje gevonden is, deze ergens “op afwachting van” is neergezet.

Zelf denk ik dat rijden het minst opvalt, de minste tijd inneemt - en het makkelijkste is.

Er was een Belgische bende actief die wel een repatriëringswagen gebruikte, maar die pikte dan ook zelf in heel Europa.

Re: Stelen - hoe dan ?

20 sep 2023 19:35

Ik denk ook vooral rijdend. En dat dan zo snel mogelijk naar een loods of een container.

Hier overigens nog wat info over een recent gestolen Ferrari 812. In het artikeltje lees je dat die meerdere trackers had en die zal gelet op bouwjaar, prijs, etc. verder ook best goed beveiligd zijn geweest. Toch zie je hier hoe snel dat kan gaan (rijdend) met dieven die kennelijk weten wat ze doen: Autoblog artikeltje.

EDIT: ze laten bij Autoblog deel twee van het filmpje niet meer zien lijkt het. Nou, hier een ander filmpje van een recent gestolen Ferrari dan. Na wat onduidelijk gerommel hebben ze uiteindelijk toch ook maar een minuutje nodig om weg te rijden.

Re: Stelen - hoe dan ?

20 sep 2023 20:40

En als dat allemaal niet werkt, dan kun je een auto altijd nog met geweld stelen ...

Re: Stelen - hoe dan ?

20 sep 2023 21:03

Car-jacking heb je ook in NL ..

Aantal jaren geleden was het nogal eens raak op de A13 - o.a. afslag # 10.

Re: Stelen - hoe dan ?

21 sep 2023 20:26

Cabrio lijkt me wat dat betreft iets kwetsbaarder.
Busje pepperspray zou ook wel eens kunnen helpen...

Re: Stelen - hoe dan ?

21 sep 2023 21:25

Steady Eddy schreef: Busje pepperspray zou ook wel eens kunnen helpen...


Als je hier tegenaan kijkt ....

Loop van het pistool .png


... ga je niet je pepperspray pakken, denk ik :roll:

Re: Stelen - hoe dan ?

22 sep 2023 14:21

Ff kijken naar een leuke klassieker
Gone in sixtie seconds

Re: Stelen - hoe dan ?

22 sep 2023 14:28

Denk dat je onderscheid moet maken tussen oude en nieuwe meuk…. :?:

Bij oude zijn ‘gewoon’ de beveiligingen; startcircuit/brandstofpomp/ECU overbruggen.
:!:
en bij moderne is de SW code vd remote te kraken, en daarvoor zijn apparaten te koop.

Of het gemakkelijk is geen idee maar een aantal jaar geleden zijn meerdere ‘oudjes’ in Limburg omgeving op één nacht gestolen.

Ik zou daarom de mijne nooit ‘s nachts daar parkeren, is gewoon een nogo….. :!:
Plaats een reactie