Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

23 dec 2022 12:29

Werkgevers kijken niet enkel naar de leaseprijs an sich, maar des te meer naar fiscaliteit en met een lelijk woord TCO “Total Cost of Ownership”.

Vergeet ook niet het aspect thuiswerken waardoor veel leaserijders met een loutere kantoorbaan (dus geen sales of technische support etc) een pak minder kilometers doen.
Bij ons is de leasenorm 20K per jaar geworden ipv 30K voor de pandemie.
We hebben wel veel minder keuze zowel qua merk / model / opties…. De tijd dat ik een Alfa kon leasen is helaas voorbij… :pale:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

02 jan 2023 12:26

Heb de F21 125i af fabriek M en zeldzame handbak te koop staan. Blijkbaar erg geliefd want het loopt echt storm. Is ook een behoorlijk zeldzame uitvoering die eigenlijk zelden te koop staan.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

02 jan 2023 14:23

Geloof ik graag. Lijkt me typisch auto die voor 90% met automaat wordt verkocht

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

03 jan 2023 14:02

2.2VTEC schreef:Werkgevers kijken niet enkel naar de leaseprijs an sich, maar des te meer naar fiscaliteit en met een lelijk woord TCO “Total Cost of Ownership”.

Vergeet ook niet het aspect thuiswerken waardoor veel leaserijders met een loutere kantoorbaan (dus geen sales of technische support etc) een pak minder kilometers doen.
Bij ons is de leasenorm 20K per jaar geworden ipv 30K voor de pandemie.
We hebben wel veel minder keuze zowel qua merk / model / opties…. De tijd dat ik een Alfa kon leasen is helaas voorbij… :pale:

Weet ik, ik ben zelf een Belgische werknemer die leaset via de werkgever. En het is absurd hoe hard de TCO gestegen is, ondanks de gedaalde referentiekilometers.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

05 jan 2023 16:07

Maarten schreef:Geloof ik graag. Lijkt me typisch auto die voor 90% met automaat wordt verkocht


Idd, zelfde geldt voor onze NL geleverde E88 135i met handbak. En dat terwijl zo'n soort auto met handbak imho juist zoveel leuker rijdt...

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 10:59

Quattroporte is verkocht, vanmiddag naar wat anders leuks kijken:

81192

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 11:09

Maar waarom???

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 11:25

Ach, die QP is echt prachtig om naar te kijken maar het is een echte Jeckyl & Hyde auto. Als je kalm rijdt is het een doodgewone (zware) limo, als je lol wil hebben dan ben je alleen maar die Ferrari V8 aan het opjutten met bizarre snelheden tot gevolg en daar heb ik geen zin in. Vooropgesteld dat ik echt weg van het ontwerp en het tweeslachtige karakter ben...het is mijn auto niet. Te zwaar, te groot, matige remmen. Als ik zat geld had en een hal dan stond hij zeker in de verzameling. Als hobbyauto is het niks voor mij.

Ben toch meer van de compactere, snellere auto's en een Z4 coupe of Z3 coupe staat al heel lang op mijn lijstje.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 11:34

Zo….. dat gaat snel

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 14:12

na nog geen 2 maanden :shock:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 14:43

Wittebroodsweken voorbij.. dan komt vanzelf een moment van bezinning :wink:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 14:49

Na een korte, hartstochtige affaire met een Italiaanse schone toch weer terug in de veilige haven van een degelijke Beierse Dirndldraagster.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 15:52

Och...vroeger had ik ze ook soms wat korter. De eerste jaren van mijn klassiekerhobby (1989 begonnen met een Giulia) heb ik denk ik wel 20 Alfa105 series er door heen gejaagd. Was toen allemaal zeer betaalbaar (waren toen gewoon oude auto's). Beetje sleutelen, opknappen, 1000 piek pakken en door naar een volgende. Ik hecht niet per definitie aan een auto maar van 3 heb ik echt lichte pijn: Mijn Zwitserse GTV6, Ex Pers demo Maserati QP IV maar het meeste nog de 964 hotrod omdat ik daar zo veel tijd en modificaties aan heb besteed dat die auto echt een onderdeel van mijzelf was geworden. Was ook de auto die ik het langste heb gehad met 5 jaar. Wel eens benieuwd hoe het nu met dat monster is.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 16:45

Voor 1 keer is de autofiscaliteit in NL gunstiger dan hier… Hier betaal je Belasting op Inverkeersstelling (BIV), gebaseerd op CO2 vooral (vroeger cilinderinhoud en fiscale PK/vermogen) bij het op naam zetten van de auto of moto of…

Als je de auto vervolgens bij wijze van spreken na 1 dag weer verkoopt ben je dat bedrag gewoon KWIJT. Quattroporte is 4.2 V8 als ik het goed heb -> kost hier meerdere duizenden € BIV. En dat is los van de jaarlijkse rijtaks.
Dus auto’s geregeld flippen is hier een bijzonder kostelijke zaak als particulier. Hoe het met BVs en andere soorten vennootschappen zit weet ik niet.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 17:57

Collega heeft een zwarte Z4 3.0 te koop met 160.000 km op de teller. Als je geïnteresseerd bent kan ik je in contact brengen.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 17:58

Enguess schreef:Na een korte, hartstochtige affaire met een Italiaanse schone toch weer terug in de veilige haven van een degelijke Beierse Dirndldraagster.


Metoo. Was mn droom een mooie Alfa, 5 bak, dubbel nokker, pook zo mooi schuin :thumleft:
Ook nu zou ik best een leuke Guilia willen bezitten met een 2 liter erin :drive:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

10 jan 2023 20:42

giulia schreef: als je lol wil hebben dan ben je alleen maar die Ferrari V8 aan het opjutten met bizarre snelheden tot gevolg


Je kan toch ook alleen maar de eerste 2 versnellingen gebruiken? :mrgreen:

Was een fantastisch mooie auto en veel succes met de zoektocht naar de BMW :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

11 jan 2023 0:14

giulia schreef:Quattroporte is verkocht, vanmiddag naar wat anders leuks kijken:

81192

Als het enigszins mogelijk is: ga voor een Z4M. Geen Jeckyll and Hyde, just a Jeckyll

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

11 jan 2023 11:41

2.2VTEC schreef:Voor 1 keer is de autofiscaliteit in NL gunstiger dan hier… Hier betaal je Belasting op Inverkeersstelling (BIV), gebaseerd op CO2 vooral (vroeger cilinderinhoud en fiscale PK/vermogen) bij het op naam zetten van de auto of moto of…

Als je de auto vervolgens bij wijze van spreken na 1 dag weer verkoopt ben je dat bedrag gewoon KWIJT. Quattroporte is 4.2 V8 als ik het goed heb -> kost hier meerdere duizenden € BIV. En dat is los van de jaarlijkse rijtaks.
Dus auto’s geregeld flippen is hier een bijzonder kostelijke zaak als particulier. Hoe het met BVs en andere soorten vennootschappen zit weet ik niet.

Dit bedacht ik me ook bij het lezen van de snelle autowissel.
Ik vind het echt zo'n jammere zaak dat die BIV telkens betaald moet worden en bij grotere motorisaties is het de laatste jaren echt ongelofelijk duur geworden. Al was het altijd wel al een kostelijke zaak.

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

11 jan 2023 13:26

Om 12.20 op de A10 gespot, een X3M in een mooie zilverkleur. Ik toeterde nog, volgens mij was jij het molen934?

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

25 feb 2023 10:57

Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

25 feb 2023 11:10

M1 blijft voor mij 1 van de mooiste sportwagens :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

25 feb 2023 11:24

+1.
En Jan Lammers ook altijd goed!

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

25 feb 2023 12:19

Daarom is dit ook zo'n bijzondere plaat (Norisring).

Ik heb de M1-Procar klasse nog mogen aanschouwen op Zandvoort. Dat was een spektakel!

Ik ben helemaal van BMW afgestapt, ik mis gewoon de oude setups/looks/motorisering/enz. En de designs..... :sick:
Eigenlijk vindt ik geen één BMW nog mooi. En moet het er één worden, dan komt de X3 als eerste in het vizier.
Bovendien mag BMW wat mij betreft wel wat beter naar de Audi-modellen kijken (en nee, ik ben geen VAG-fan).

Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3

29 mei 2023 9:32

The Holy Grail….
https://collectingcars.com/for-sale/199 ... QXi5YAOSHQ

Deze auto staat zo verschrikkelijk hoog op mijn wishlist, maar ik zou er mee willen rijden, en daar worden ze me net even te kostbaar voor…..
Plaats een reactie