Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

01 maart 2021 23:40

Mijn P heeft een taxatiewaarde van € 60K.
Ik ben bij Kuiper All Risk verzekerd en er zijn 3 voorwaarden nl:
-Op huis adres verplicht in een afsluitbare garage stallen tussen 0.00 en 6.00 uur.
-De auto moet voorzien zijn van een met sleutel bedienbare hoofdstroomschakelaar.
-Het moet je tweede auto zijn en maximaal 5000 km/jaar.

Er is dus geen Lo Jack plicht bij Kuiper.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

02 maart 2021 8:20

.... en daarbij een startonderbreker of andere diefstal beveiliging.

Of in plaats van die twee een alarm soortgelijk aan SCM Klasse III.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

02 maart 2021 9:19

Ik heb mijn verzekering in 2018 afgesloten en toen was er geen verplichting voor startonderbreker, andere diefstalbeveiliging of alarm met SCM klasse. Alleen de in mijn vorige post genoemde 3 voorwaarden zijn van toepassing.
Dit kan natuurlijk inmiddels anders zijn.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

02 maart 2021 9:40

Ik heb mijn 996 (en Z4) gewoon All risks bij Centraal Beheer verzekerd.
Geen gekke eisen zoals lojack of alarm met keuring/certificaat en een scherpe prijs.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

02 maart 2021 11:45

@flash911
Nee, Kuiper heeft geen LoJack verplichting.

@JanCarrera3.2
Idem, in dit geval bij een taxatiewaarde van € 65.000,- en i.p.v. de hoofdstroomschakelaar een startonderbreker klasse 1.
Verder ook geen peilzender verplichting.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

02 jul 2022 7:07

Na 5 jaar

Beste relatie,

Binnenkort verloopt uw abonnement op het LoJack na-diefstalsysteem. Indien u niet reageert op dit bericht zal het abonnement automatisch verlengd worden voor een periode van 12 maanden. Na verlenging ontvangt u het vernieuwde certificaat per e-mail.

U ontvangt 1 werkdag na verlenging de factuur per e-mail en deze zal via een automatische incasso worden geïncasseerd.

Object: PJ379P - PORSCHE 911 TURBO BLAUW

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

23 nov 2023 9:56

Lojack update:
Gisteren is bij mij de (accu van de) Lojack module vervangen, na ruim 5 jaar. Had in maart al bericht gekregen dat t nodig was en dat ik zou worden benaderd voor een afspraak. Duurde nogal lang, dus zelf afspraak gemaakt.
Vreemd genoeg wist de monteur niet waar hij gemonteerd was, dat zou Lojack normaal gesproken hebben geregistreerd. Gelukkig was ik t ding een keer tegengekomen, hij hing nl los, heb m toen weer vastgeplakt. Vervangen ging vrij snel, de rekening nog sneller. 100 euri. Kan er nu weer 5 jaar tegenaan.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

23 nov 2023 9:59

Ik was altijd onder de indruk dat de plaats van de Lo-Jack nergens bekend mocht zijn en daardoor overdracht naar een andere auto niet mogelijk was.

Mij is toen verteld dat er bij storing/falen een ander kastje geplaatst zou worden ….

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

23 nov 2023 11:16

Blijkbaar staat t bij LoJack zelf wel geregistreerd. Maar dus niet in mijn geval.
Monteur vroeg me of ik wist waar ie zat, anders had hij de nieuwe gewoon geplaatst zonder de oude weg te halen. En ik heb m destijds zelf ontdekt. Hadden ze m maar beter moeten monteren/verstoppen.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

23 nov 2023 11:48

Bij mij is er in juni een Lo-Jack ingezet. De monteur (vriendelijke kerel) heeft toen wel aangegeven waar het kastje ongeveer zit. Ik heb niet gezocht, maar denk dat ik hem met die info echt wel zou moeten kunnen vinden.

Verschilt dus kennelijk met wie je te maken hebt of ze je wat meer willen vertellen of niet.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

23 nov 2023 12:22

Ik weet van al mijn auto’s (op de M635 CSi na) waar de Lo-Jack zit ;)

Tot 2 keer toe zelf de “monteur” aangegeven waar hij deze makkelijk en nagenoeg onvindbaar kon plaatsen ….. want direct naast de accu vond ik geen optie :popcorn:

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

23 nov 2023 13:38

Als je weet waar je naar moet zoeken, zou t toch niet al te moeilijk moeten zijn om m te vinden? In de Targa zijn ook niet al te veel beschikbare plaatsen.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

23 nov 2023 18:39

Ik kan je plaatsen in jouw 993 Targa aanwijzen waar de Lo-Jack niet zomaar zichtbaar is - en als je ‘m gevonden hebt - moeilijk kunt verwijderen. ;)

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

23 nov 2023 20:23

T is maar goed dat je er 'in jouw 993 Targa' bij zet :mrgreen: :mrgreen:

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

24 nov 2023 22:31

De mijne is in september vervangen. Ging er ook vanuit dat de accu vervangen zou worden, maar er werd een hele nieuwe unit geplaatst. De oude zou ook blijven zitten maar deze kwam de monteur tegen bij het plaatsen van de nieuwe en is dus gelukkig verwijderd. Scheelt weer wat gewicht :)

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

24 nov 2023 23:33

Vind t wel een vreemde benadering. T is niet een klein chipje dat je ergens plakt, maar een behoorlijk groot ding. En wat gaat zo'n lege accu na 10 of 15 jaar doen? En al die geheimzinnigheid tegenover de eigenaar die zelf om zo'n ding vraagt vind ik wat overdreven. Vooral als je m zo kunt zien zitten.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

26 nov 2023 21:10

Kan je Lo-Jack eigenlijke ook vragen je locatie een keer uit te peilen, bij wijze van test? Zodat je ook weet dat hij werkt?

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

26 nov 2023 22:15

Nee, je kunt het ze niet vragen …. maar zij doen dat testen zelf (regelmatig) ;)

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

26 nov 2023 23:43

Spastblast schreef:Kan je Lo-Jack eigenlijke ook vragen je locatie een keer uit te peilen, bij wijze van test? Zodat je ook weet dat hij werkt?



Je kan toch in je App kijken waar je auto staat en wat je gereden heeft

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

26 nov 2023 23:52

^ dat is denk ik zo bij het duurdere abonnement. De meeste Lo-Jack klanten hebben alleen het minimum wat de verzekeraar dicteert en bij die variant heb je geen app en kun je zelf niks uitpeilen. Als je auto gestolen is bel je Lo-Jack en dan kijken zij of ze de auto kunnen traceren. Zelf kun je dan nog steeds niks.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

27 nov 2023 9:55

Abonnement gewoon via mijn verzekering, dus zelf niks afgesloten bij Lo-Jack. Gewoon geprobeerd te activeren en dat lukte blijkbaar.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

27 nov 2023 10:18

Stiruam schreef:^ dat is denk ik zo bij het duurdere abonnement. De meeste Lo-Jack klanten hebben alleen het minimum ….


Lo~Jack is een radio-peil-zender en wordt eigenlijk pas geactiveerd als je de diefstal gemeld hebt. Het systeem staat dus eigenlijk altijd “uit”’zodat het niet te traceren is voor mensen met slechte plannen. Een App (als die er al zou zijn) heeft dan weinig zin ;)

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

27 nov 2023 12:10

Olaf schreef:Nee, je kunt het ze niet vragen …. maar zijn doen dat testen zelf (regelmatig) ;)


Ok, jammer. Had het wel geruststellend gevonden.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

27 nov 2023 13:04

Olaf schreef:
Stiruam schreef:^ dat is denk ik zo bij het duurdere abonnement. De meeste Lo-Jack klanten hebben alleen het minimum ….


Lo~Jack is een radio-peil-zender en wordt eigenlijk pas geactiveerd als je de diefstal gemeld hebt. Het systeem staat dus eigenlijk altijd “uit”’zodat het niet te traceren is voor mensen met slechte plannen. Een App (als die er al zou zijn) heeft dan weinig zin ;)


Voor LoJack VLU: zeker! :thumleft:

Ik was misschien wat te kort in mijn reactie hierboven: LoJack biedt twee varianten aan: de goedkoopste is puur de peilzender (LoJack VLU). De duurdere is de peilzender + realtime aanvulling op verschillende aspecten (voorheen LoJack Maximum, zie hier, bovenste optie). Tegenwoordig heet dat LoJack Connect (zie hier). Daarbij heb je dan een app waarmee je via LoJack o.a. altijd je auto live kunt volgen.

Re: Premie autoverzekering & Lo~Jack discussie

27 nov 2023 13:54

Kan je nagaan hoe interessant ik dat soort systemen vind. Niet :D
Maar er zal wel een markt voor zijn ... of straks (weer) een verz.mij die live-tracking wenst.

Spastblast schreef:Ok, jammer. Had het wel geruststellend gevonden.


Verstop een Airtag in je Porsche :idea:
Plaats een reactie