Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

20 maart 2022 14:19

Ewout schreef:Hou maar op, haar absolute droom auto is een Mercedes G-klasse.
"O, kijk daar rijdt er weer eentje" :roll:
Als ik mijn huis in Zweden nog gehad had, met alle onverharde wegen er omheen, had ik hem zelfs nog willen overwegen.
Compromis zou een BMW iX5 (bestaat deze eigenlijk al?) kunnen zijn.
Toch vind ik zelf de Taycan X turismo mooier.



Heb net 8 maanden een g klasse amg gehad
Totaal niet mijn ding bleek

Nu een taycan CT ben er zo happy mee
Ook mee op wintersport geweest echt fijne auto

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

20 maart 2022 21:42

Targa Floriaan schreef:Zat laatst achter een Taycan XT. Vond t een vreselijk opgeblazen ding. Een Panamera ST is ook niet beter. Bodybuilders met teveel anabolen. Sorry.


Gelukkig staat er "sorry", anders had ik gevraagd je mond te gaan spoelen :mrgreen: .En gelukkig hebben alle 911 een smalle achterkant :mrgreen: :cheers: :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

21 maart 2022 13:55

Robux


:lol: :lol: :lol:

Die gaat niet iedereen hier snappen gok ik. :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

21 maart 2022 18:02

Parels voor de zwijnen zullen we maar zeggen :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

27 maart 2022 23:17

Targa Floriaan schreef:Ja, idd. Lompe baksteen :mrgreen:
Snap niet waarom bijna alle E-autos zo nodig zo'n Lombroso-achterlicht hebben. Is dat om achterliggers te waarschuwen dat er een e-auto voor ze rijdt waarvan de stroom plotseling op kan zijn?

Wat is een Lombroso-achterlicht?
Ik dacht eerst misschien zo'n doorlopend achterlicht, maar dat doet Porsche al langer, dus dat kan het niet zijn.
Voor de rest kan ik me niet echt iets specifieks bedenken qua achterlicht dat je tegenwoordig op een EV ziet.

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

28 maart 2022 6:50

Een lombroso heeft één doorlopende wenkbrauw. Dus, ja, wél een doorlopend achterlicht

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

30 maart 2022 17:43

Heeft de Panamera en 992 ook. Dus is niet echt een typisch EV dingetje maar vind je wat meer terug in de kenmerken van de huidige nieuwe modellen.

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

30 maart 2022 20:17

Huidige nieuwe modellen? 1987, Alfa 164…

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

30 maart 2022 21:47

Klopt, maar dat was geen doorlopend achterlicht natuurlijk. Ik heb een CRX gehad die datzelfde idee had.

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

31 maart 2022 8:12

Franz schreef:Heeft de Panamera en 992 ook. Dus is niet echt een typisch EV dingetje maar vind je wat meer terug in de kenmerken van de huidige nieuwe modellen.

En de Cayenne. En de Macan.
Vandaar mijn verwarring dus.

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

11 jul 2022 22:46

Na een jaartje wachten konden we dan eindelijk onze nieuwe Audi ophalen. De Cayenne zal wat minder gebruikt gaan worden nu, gezien het feit dat de Audi een stuk zuiniger is.
Het is dus een Audi A4 Quattro S-line Competition Black Edition in de kleur quantum-grey geworden met oa het RS4 interieur. Inmiddels ook voorzien van PPF en glascoating tegen insecten, steenslag en vogelpoep.

Speciaal voor Cazzo heb ik ook foto's. :lol:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

11 jul 2022 22:53

Sjiek :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

11 jul 2022 22:57

Thanks :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

11 jul 2022 23:26

Supermooi! Gefeliciteerd. Lang wachten zeg.

Ik heb zelf voor de familie een Q4 E-tron besteld 7 maanden geleden. De dealer heeft geen flauw idee wanneer hij zal worden geproduceerd laat staan geleverd. Voor mij nog even geduld dus. En over Audi gesproken: ik heb ook nog een Nardo grijze 8V S3 limousine. Fantastische daily.

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

11 jul 2022 23:33

Thanks. Q4 was in eerste instantie de Audi waar we naar zijn wezen kijken maar mijn vrouw vond deze wat aan de grote kant. En omdat we eigenlijk een wat compactere auto zochten naast de Cayenne was dit een beetje dubbelop. Maar was onder de indruk van de ruimte binnenin. S3 limousine in NG is inderdaad erg gaaf. Mooier dan de Sportback imho.

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

11 jul 2022 23:37

Franz schreef: De Cayenne zal wat minder gebruikt gaan worden nu, gezien het feit dat de Audi een stuk zuiniger is.


Met zo'n Audi heb je die KJN toch niet meer nodig :wink:

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

11 jul 2022 23:43

Mooi zeg!
Van harte :cheers:
Ik vind die stoelen zooo mooi … :thumleft:

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

11 jul 2022 23:50

@Pacoloco: Thanks. Stoelen zijn erg fijn. Was een gok omdat er geen enkele demo-auto te vinden was met deze optie. Zeer uitgebreid qua instelmogelijkheden ook.

Olaf schreef:Met zo'n Audi heb je die KJN toch niet meer nodig :wink:

:lol: Het fijne aan die Cayenne is dat ik er een boel gitaren in kwijt kan. Soms wel makkelijk. Maar uiteindelijk zal die het veld gaan ruimen voor iets anders.

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

12 jul 2022 7:51

Mooi hoor, zeker in vergelijking tot wat BMW tegenwoordig uitkotst. Dat doet Audi veel beter.
Zou er wel voorzichtig mee zijn.
Collega heeft ook zon DSG-gebakje waarbij de eerst, derde en vijfde versnelling een irritante fluittoon produceren. Buiten garantie natuurlijk…

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

12 jul 2022 9:49

Prachtige auto Franz! Congrats. Het wachten waard!

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

12 jul 2022 10:05

Wat ik eigenlijk niet zo goed snap; waarom een jaar wachten op een auto?
Er staan toch genoeg hele mooie Audi's te koop, zeker in D?
Op Mobile staan 3882 A4tjes van 2020 en jonger...

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

12 jul 2022 11:08

Waardoor worden de 4 wielen aangedreven?

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

12 jul 2022 11:23

@Cazzo: Klopt. Bekend euvel maar ik rij als een grijze bol dus hopelijk blijft het mij bespaard. :lol:

@Enguess: Dank je :thumleft:

@Targa: 2.0TFSI MHEV

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

12 jul 2022 11:31

Mijn S3 had ook last van een jankend achterdifferentieel. Toen 3 jaar oud en 45 k gereden. Ze kunnen er heel oud mee worden maar irritant is het wel. Opgelost door bijna nieuw achterdiff erin te laten zetten.

Re: Even geen Porsche (Audi-adepten onder elkaar)

12 jul 2022 12:59

Cazzo Super Veloce schreef:Mooi hoor, zeker in vergelijking tot wat BMW tegenwoordig uitkotst. Dat doet Audi veel beter.
Zou er wel voorzichtig mee zijn.
Collega heeft ook zon DSG-gebakje waarbij de eerst, derde en vijfde versnelling een irritante fluittoon produceren. Buiten garantie natuurlijk…


Mooie auto, Franz.
Inderdaad veel problemen met S-tronic.
Nu tiptronic in de RS4, geen problemen meer, ook met 530 pk.
Plaats een reactie