Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

28 mei 2022 8:48

Dat van die kleuren was mij eigenlijk nooit opgevallen

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

28 mei 2022 9:09

Echt veel zie je er ook niet rijden, wat op zich prima is want hoe minder Chinezen op de weg hoe beter.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

28 mei 2022 15:12

Daar hebben ons zonnetje in huis weer. Heb je wel eens een twitteraccountje overwogen?

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

29 mei 2022 0:34

:) :) :) nee hoor, niet nodig, al mijn vrienden zitten op het PF.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

29 mei 2022 9:17

C40 dacht ik nog wel aardig te vinden maar zolang ze niet weten waar ze die accupakketten moeten laten blijven het gekke modelletjes met die hoge achterkanten. Dat heeft Tesla dan wel weer een heel stuk beter voor elkaar.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

29 mei 2022 11:45

Ik heb totaal geen moeite met die Chinese Volvo (polestar2 wordt deze maand geleverd)

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 0:38

Je bedoelt waarschijnlijk de fiscale voordelen. Anders zou ik niet weten waarom je een EV boven een ICE zou verkiezen.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 8:57

ik wel. Ooit wel eens met een EV gereden?

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 9:03

Tesla M3 en Audi Q4. En toen ben ik toch maar gegaan voor een A4 quattro :thumleft:

Overigens destijds ook overwogen om voor een EV te gaan. Vooral vanwege de fiscale voordelen. En ik was zeker aangenaam verrast. Maar er speelden voor mij toch een aantal andere factoren die bij mij zwaarder wogen dan het fiscale voordeel. Over 5 jaar maar weer eens kijken hoe dit zich ontwikkelt.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 10:28

Basic schreef:Ik heb totaal geen moeite met die Chinese Volvo (polestar2 wordt deze maand geleverd)

Ik ben er zelfs blij mee dat de Chinezen Volvo hebben overgenomen. Sindsdien zijn de modellen, in mijn persoonlijke mening dan toch, véél mooier geworden.
Al wil ik hier niet mee zeggen dat ze vroeger lelijk waren (op dat interieur na dan, het interieur in de vorige XC60 bv heeft mij nooit aangesproken).

De Polestar 2 heb ik ook altijd een mooi model gevonden, enkel de achterkant met die lichten vind ik minder.

En van elektrisch rijden was ik overtuigd na 5 minuten in een Tesla M3P te rijden.
Sindsdien kan ik niet wachten tot ik mijn eerste EV heb.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 13:46

Prima idd dat de Chinezen een westerse industrie overnemen. Geen enkel probleem. En goed voor je portemonnee al die goedkope Chinese meuk. Win win dus.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 13:59

Valt nog mee, als ik kijk naar Volvo Cars in Gent, dat is 1 van de grootste werkgevers in Oost-Vlaanderen.
Om historische redenen is daar vlakbij ook een Volvo Trucks fabriek + Volvo parts, onderdeel van een andere groep weliswaar maar ook het Volvo merk.

PS : welk merk van GSM en tablet gebruik je en waar zijn die gemaakt :wink:

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 14:12

Cazzo Super Veloce schreef:Prima idd dat de Chinezen een westerse industrie overnemen. Geen enkel probleem. En goed voor je portemonnee al die goedkope Chinese meuk. Win win dus.

Goedkope chinese meuk? Spreken we hier nog over Volvo? Of heb je het over iets anders?

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 14:22

2.2VTEC schreef:Valt nog mee, als ik kijk naar Volvo Cars in Gent, dat is 1 van de grootste werkgevers in Oost-Vlaanderen.
Om historische redenen is daar vlakbij ook een Volvo Trucks fabriek + Volvo parts, onderdeel van een andere groep weliswaar maar ook het Volvo merk.

PS : welk merk van GSM en tablet gebruik je en waar zijn die gemaakt :wink:

In China uiteraard, maar voor dit soort producten is idd helaas geen westers alternatief meer.
Als er wel een alternatief is koop ik uit principe niet Chinees, ook als dat duurder is.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 14:24

dobbelsteen schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Prima idd dat de Chinezen een westerse industrie overnemen. Geen enkel probleem. En goed voor je portemonnee al die goedkope Chinese meuk. Win win dus.

Goedkope chinese meuk? Spreken we hier nog over Volvo? Of heb je het over iets anders?

Ik had "goedkope" idd weg moeten laten :salut:

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 14:51

@Cazzo Super Veloce

Even een paar misverstanden uit de wereld helpen:
  • Hoewel Volvo inderdaad in handen is van Geely, is het nog altijd een Zweeds bedrijf met een Schotse CEO (Jim Rowan). Het hoofdkantoor staat in Göteborg Zweden en de ontwerpers zijn Zweeds (althans, ze werken in Zweden). Dus zo ontzettend Chinees is het nou ook weer niet.
  • Alleen de Polestars (feitelijk geen Volvo meer), Lynk&Co's en de Volvo S90 worden in China gebouwd. Alle andere Volvo's worden in Europa en de VS gebouwd.
  • Chinezen zijn prima in staat om hoge kwaliteit te produceren. Het gros van deze productie is echter voor de eigen markt of voor bedrijven zoals bijv. Apple, Dell en Sony (Foxconn)
  • De spullen die wij kopen via AliExpress is meestal inderdaad meuk, maar zegt niks over wat men in China kan, maar vooral wat wij in het westen willen (namelijk liever goedkoop dan goed)

Met andere woorden, het feit dat Volvo onder Chinees bewind valt, zegt niets over de kwaliteit van de auto's. Of vind je alles van Apple ook meuk? (nee, ik ben geen Apple fanboy, maar ze maken prima spullen voor een te hoge prijs).

Of je uit politieke overwegingen producten uit China moet weren, is een andere discussie, en het voeren waard.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

30 mei 2022 15:14

Dat laatste dus.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

21 jul 2022 16:45

Wij rijden vanaf circa 1997 alleen maar Volvo’s als gezinsauto. We rijden nu een XC90 T8 hybride. Deze ‘Chinees’ staat nu op 208.000 km en heeft op een storing in het awd systeem na (garantie) ons niets aan reparaties gekost. Ik kijk al uit naar de opvolger van de huidige XC90.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

18 apr 2023 7:46

Volvo onderdeel te koop hier plaatsen of ergens anders ?

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

18 apr 2023 8:00

Zie net de intro van de Polestar 4. Heb de vorige modellen altijd kunnen waarderen omdat het net even 'anders was dan het gevestigde'. Feitelijk 'minder lelijk', wat mij betreft :D
Ontwikkeling gaat snel en er komen zoveel modellen (alle merken) bij de komende maanden.

De nieuwe Polestar 4 rolt vanaf november van de band in China. In dit land zal het model ook als eerste gelanceerd worden. In 2024 komt de EV naar Noord-Amerika en Europa. Een voorlopige richtprijs is vastgesteld op zo’n 60.000 euro.

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

18 apr 2023 9:23

twt schreef:Volvo onderdeel te koop hier plaatsen of ergens anders ?

niet in de porsche onderdelen ajb. Zolang het geen afgetrapte volvo remschijven zijn, vind ik het prima in dit topic. :wink:

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

15 mei 2023 16:28

Te koop dakrailset volvo xc 70 voor 70 euro

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

15 mei 2023 17:34

Dan heb ik eventueel de dakdragers nog wel ergens liggen.... :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

06 dec 2023 20:28

Beste mede-forummers,

Zeer binnenkort , neem ik een hele fraaie V70 R van eind 2005 van mijn collega over.
Met de auto gaan we zo’n 15.000 km per jaar rijden.
Heb gehoord , dat ik deze auto het beste kan laten taxeren , en dan op basis van taxatie verzekeren.
Iemand hier tips/adviezen over ?

Groet, Wout

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

07 dec 2023 11:01

Dagwaarde zal heel laag zijn, dus taxeren is een goed idee.
Weet alleen niet of hij in een oldtimerverzekering kan.
Plaats een reactie