Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Toeval bestaat niet!

18 nov 2023 20:19

De zoektocht naar een opvolger van mijn P 996MKII werd belemmerd door mijn 996 MKII! Een auto die alles gaf wat ik vroeg.
Op een zaterdagmorgen dacht ik, ik ga mijn 996MKII vier weken te koop aanbieden en wordt deze gekocht dan is het goed en wordt deze niet verkocht is het ook goed of misschien nog wel beter…
Zoals jullie hebben kunnen lezen heeft mijn 996 MKII Mark Nauta als nieuwe eigenaar gevonden. Een echte liefhebber, ben ik blij mee.
Een vervanger zoeken met dezelfde historie als mijn 996 MKII is lastig en ik zei dan ook tegen mijzelf dan het niet nodig was om een volgende P weer elf en half jaar te bezitten en daarom werden mijn kaders breder.
Afgelopen dinsdag zou ik bij twee P’s gaan kijken maar zie maandagavond op Autoscout en 997 S voorbij komen bij een particulier die voldoet aan mijn eerder gestelde smalle kader; Coupé, handgeschakeld, schuifdak, turbostoelen en een time period kenteken en kloppende historie :cheers:
Mailen, bellen, en een bezoek gepland voor woensdag. Kloppend verhaal, goed gedocumenteerde onderhoudshistorie en dan ga je rijden en veranderen de ratio’s in emotie…
997 S met 355pk, bypass in de uitlaat (lekker geluid) Sport chrono Plus met PASM en dus in Sportstand en listiger auto (gelukkig was het een regenachtige dag. Die wil ik hebben!
Ik deed het voorstel of AKK of een scherpere prijs. Daar wou de verkoper over nadenken en mij de volgende dag berichten. Ik zei dat ik graag dezelfde dag bericht wou hebben en op de terugweg belde hij en zijn we het eens geworden.Vrijdag avond de 997 s opgehaald en naar huis gereden. Het gevoel: ik denk dat ik een topper te pakken heb én het wordt waarschijnlijk weer een blijvertje :drive:

En dit allemaal binnen één week! Snel schakelen blijft leuk.

Toeval? Ik denk van niet!

8230782309
8231082311
Laatst bijgewerkt door Alfred996MKII op 18 nov 2023 20:40, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: Toeval bestaat niet!

18 nov 2023 20:24

Mooie auto, rode achterlampen op een 997 is top 8) Gefeliciteerd en veel fijne kilometers gewenst :drive:

Re: Toeval bestaat niet!

18 nov 2023 20:45

gefeliciteerd :cheers: Veel plezier met de nieuwe ride.

Re: Toeval bestaat niet!

18 nov 2023 21:48

Mooie wagen gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd: wat is voor jou het grootste verschil met je 996.2?

Re: Toeval bestaat niet!

18 nov 2023 22:10

Mooie vondst! Veel plezier ermee,!!

Re: Toeval bestaat niet!

18 nov 2023 23:17

Retep schreef:Mooie wagen gefeliciteerd!

Ik ben benieuwd: wat is voor jou het grootste verschil met je 996.2?


Toch meer verschil dan verwacht, maar heeft voor een gedeelte ook te maken omdat het een S is met PASM en het Sport Chrono Plus pakket wat het rijden toch meerdere dimensies kan geven.
De carrosserie is stijver en daardoor neemt de stabiliteit ook toe en wordt het hard rijden ook ‘makkelijker’. Met de voor en nadelen ervan
Je laat je wel makkelijker afleiden door het multimedia systeem en andere instellingen.
Een 996 is analoger de 997 is iets meer instelbaar qua rijprofiel.

Re: Toeval bestaat niet!

19 nov 2023 1:54

Mooi man, gefeliciteerd!

Re: Toeval bestaat niet!

19 nov 2023 12:24

Gaaf verhaal en super mooie Porsche 997 S :ba:
Geniet ervan! Veel plezier ermee gewenst :drive: :thumleft:

Re: Toeval bestaat niet!

19 nov 2023 18:30

Dat is heel snel gegaan.... Van harte en veel rijplezier met deze mooie aanwinst. :drive:

Re: Toeval bestaat niet!

19 nov 2023 20:22

Het heeft zo moeten zijn en snel schakelen vinden wij toch allemaal mooi :ba:

Re: Toeval bestaat niet!

19 nov 2023 21:10

Vandaar ben ik gegaan voor de PDK. :roll:

Re: Toeval bestaat niet!

20 nov 2023 11:10

:mrgreen:

Gefeliciteerd. Mooi zwart gevaarte! Heeft hij gekozen voor AKK of scherpere prijs? Ik meen te lezen scherpere prijs? Geniet ervan!

Re: Toeval bestaat niet!

20 nov 2023 12:33

Gefeliciteerd, doet het goed in het zwart!

Re: Toeval bestaat niet!

20 nov 2023 13:19

horn schreef::mrgreen:

Gefeliciteerd. Mooi zwart gevaarte! Heeft hij gekozen voor AKK of scherpere prijs? Ik meen te lezen scherpere prijs? Geniet ervan!


Wat een AKK toevoegt wanneer de (onderhoud)historie inzichtelijk is en je goed bent ingelezen op het type P dat je zoekt vraag ik mij af. De koper van mijn 996MKII heeft dit uiteindelijk ook niet gedaan. Inmiddels als zo'n 300 kilometer gereden en nog geen tegenvallers opgemerkt.
De basis van vertrouwen tussen verkoper en koper moet goed zijn en wanneer er twijfel is dan kan een AKK een bevestiging zijn

Re: Toeval bestaat niet!

20 nov 2023 18:22

Je kan mij als verkoper vertrouwen, maar ik heb de ballen verstand van techniek. Dus ben te goeder trouw maar kan zelf niet instaan voor de staat van mijn auto op dat moment.
Ik vind die €250 (zal het inmiddels allang niet meer zijn) aan AKK altijd goed besteed. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
Heb overigens ook 3x een potentiële auto met volledige onderhoudshistorie na een AKK alsnog laten staan.

Heb destijds mijn 964 cabrio bij Waalgarage gekocht. Goede betrouwbare partij. Uitgebreide AKK laten doen bij Erwin. Met die AKK naar Waalgarage gegaan en gezegd dat ik de vraagprijs wilde betalen als ze de dingen die uit de AKK kwamen wilden oplossen/herstellen/vervangen. Of dat ik zo de vraagprijs minus de kosten die op het AKK rapport stonden wilde betalen en dan eea zelf zou laten herstellen.

Ze kozen uiteraard - zonder problemen - voor de eerste optie. Altijd blij met deze aanpak geweest. Zij volgens mij ook.

Maar inzake AKK geldt altijd 'wie betaalt bepaalt', dus het was van mij gewoon een vraag, geen waarde oordeel.

Re: Toeval bestaat niet!

20 nov 2023 18:29

Gefeliciteerd, mooie wagen :thumleft:

Re: Toeval bestaat niet!

20 nov 2023 21:12

Van harte.
Veel plezier gewenst met de nwe aanwinst!

Re: Toeval bestaat niet!

21 nov 2023 10:13

Dat heb je inderdaad rap gedaan :thumleft:

:drive:

Re: Toeval bestaat niet!

22 nov 2023 0:43

proficiat, dat ziet er uit als een heel toffe uitvoering zo! NU lekker genieten van het regenachtige weer, je valt met je neus in de boter.

Re: Toeval bestaat niet!

22 nov 2023 22:30

8232382324
8232582326

Re: Toeval bestaat niet!

22 nov 2023 23:49

Mooie 997 :thumleft:

Re: Toeval bestaat niet!

09 dec 2023 16:29

Een 1:18 model vind ik ook altijd leuk. Deze x niet laten maken maar een goed lijkend model gevonden, zelfs met turbo stoelen. Ok Lobster velgen ipv 5 Spaans Carrera Classic velg en de normale achterlichten. 1:18 kenteken platen besteld en erop gedaan.

Leuk voor op kantoor :D

8237982380

Re: Toeval bestaat niet!

09 dec 2023 17:44

Cool!
Wielen zijn los te bestellen.

Waar heb je die platen vandaan?

Re: Toeval bestaat niet!

09 dec 2023 20:35

Heb je een linkje waar de velgen los zijn te bestellen? Ik zoek nog mijn velgen in 1:18 (19 inch Carrera sport versie)

Re: Toeval bestaat niet!

09 dec 2023 21:40

CJ schreef:Cool!
Wielen zijn los te bestellen.

Waar heb je die platen vandaan?


Kentekenplaten kun je bestellen via:

https://shopgroup.nl/product/schaalmode ... -stickers/

Binnen een week in huis.
Plaats een reactie